Податки При Купівлі Квартири

Опубліковано: 23 лютого 2024 р.

Податки При Купівлі Квартири

Напевно, не знайдеться речі більш об'єднуючої людей, ніж покупка власного житла. Найчастіше саме на цю мету ми спрямовуємо всі свої сили та ресурси. Але часом після покупки квартири ми стикаємося з новими фінансовими зобов'язаннями.

Відповідно до законодавства України, ви маєте сплатити податок до Пенсійного фонду при купівлі квартири у розмірі 1% від її вартості. Однак є ще один фактор – ціни на житло. Чим вище буде ціна, тим з великою кількістю податкових відрахувань вам доведеться зіткнутися. Хоча війна теж внесла свої корективи і зараз ціни на нерухомість все ж таки впали. Наприклад, у червні середня ціна на квартири становила $1 за кв. м, і це на 503% менше, ніж раніше. Тепер ми наблизилися до головного питання — що потрібно знати при купівлі квартири в Україні та які податки ви платитимете? Спробуємо з'ясувати!

Я продаю квартиру. Які податки доведеться сплатити?

Якщо ви хочете продати квартиру, то готуйтеся до зустрічі з трьома податками:

  • держмитом у розмірі 1%;
  • прибутковим податком 5% для резидентів та 18% для громадян інших країн;
  • військовим збором у розмірі 1,5%.

Але не поспішайте радіти цим цифрам, адже податок розраховується у відсотках суми угоди. А це означає, що якщо сума угоди є досить великою, то грошей ви заплатите чимало.

Читайте також: Хочу стати ріелтором: з чого почати кар'єру.

Які чинники впливають на розмір податку при покупці квартири?

Якщо ви вже уявили, що продали квартиру і отримали пристойний виторг, то податки знову нагадають про себе. Ви можете пройти повз них тільки в тому випадку, якщо вперше продаєте житлову нерухомість. Однак ви повинні знати, що якщо захочете перепродати її, то змушені будете розпрощатися з 5% вартості об'єкта.

Повернемося до розміру податку! Ви оформляєте угоду купівлі-продажу будь-якої нерухомості. Можливо хочете купити елітну нерухомість в Києві. Що саме вплине на розмір податку:

  • кількість проведених угод купівлі-продажу житлової нерухомості у році (податок сплачується за кожний наступний продаж у звітному році);
  • як давно продавець є власником квартири, що продається (якщо менше 3-х років – передбачені додаткові витрати).

При цьому варто відзначити, що часом продавці йдуть на всякі хитрощі, щоб зменшити розмір податків. Чи успішні ці хитрощі і чи можливо уникнути виплати податку до Пенсійного фонду при купівлі квартири? Звичайно, ні. Повірте, навіть якщо ви вкажете в договорі інші цифри, то держслужби виявлять це і знайдуть причинно-наслідкові зв'язки.

Я купую квартиру, які податки мені потрібно буде сплатити?

Припустимо, ви звернулися до агентство з продажу елітної нерухомості та хочете купити апартаменти. Очевидно, що ви заплатите за факт покупки житла, але окрім цього сплатите кілька податків. І ось яких:

  • 1% вартості нерухомості до Пенсійного фонду України;
  • 1% державного мита;
  • витрати на реєстрацію майна у державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Важливий момент: область, де ви знаходитесь, також впливає на розмір податку. Це поле юрисдикції органів місцевого самоврядування, і саме вони контролюють його.

Хто може не сплачувати податок до Пенсійного фонду України під час купівлі квартири?

У будь-якій країні є свої закони і найчастіше у цих законах є різні категорії. У тому числі категорія "пільги". Якщо ви "пільговик", то при здійсненні правочину звільняєтеся від сплати податку.
До “пільговиків” належать такі категорії громадян:

  • Ветерани Великої Великої Вітчизняної війни;
  • Сім'ї військових, що зникли безвісти;
  • Громадяни з інвалідністю 1-2 групи;
  • Учасники ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС

Але якщо ви не входите в цю категорію, то податок вам все ж таки доведеться сплатити. Можливо ви купуєте нерухомість вперше? Тоді є хороша новина — ви звільняєтесь від обов'язкового платежу у розмірі 1% від суми угоди до Пенсійного фонду України. Тобто ви платите цей податок, але він повернеться вам при покупці нерухомості.

Чи це буде швидко? Не зовсім. Для того, щоб все склалося саме так, доведеться пройти через всі ненависні бюрократичні щаблі, адже у нас поки що не створили спеціальну базу, в якій можна було б перевірити, чи правда ви купуєте нерухомість вперше. А якщо цей факт не підтвердять, то нічого не вийде!

Так що ж із поверненням пенсійного податку при купівлі квартири?

Радимо вам запастися терпінням, адже, як ми вже говорили, для повернення пенсійного податку потрібно пройти через кола бюрократії і, можливо, навіть суди.
Якщо ви з людей із міцною нервовою системою та готові прийняти правила цієї гри, то починайте з подання заяви до Пенсійного фонду про відшкодування збору. У ньому потрібно вказати такі деталі:

  • опис операції з купівлі житла;
  • підтвердження факту сплати пенсійного збору;
  • прикріпити інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Саме вона є підтвердженням того, що житло, яке ви купили, – це ваше перше нерухоме майно.

Далі може реалізуватися сценарій "відмови" і вам можуть повідомити, що гроші таки не повернуть.
Але ж ви запаслися терпінням, правда? Тому ви одразу можете звертатися до юристів, які допоможуть вам скласти позов та подавати його до суду. А далі класика – судновий збір. Якщо все вийде, то згодом вам повернуть пенсійний податок. Так, цей процес досить затратний і в плані часу, і в плані фінансів, тому перед проходженням усіх цих етапів ще раз зважте всі за і проти і знайдіть найбільш виграшний варіант.

Читати ще

Найкращі Преміальні Новобудови в центрі Києва

21 липня 2026 р.

Найкращі Преміальні Новобудови в центрі Києва
Найкращі Новобудови на Печерську

29 червня 2026 р.

Найкращі Новобудови на Печерську
Елітні райони Києва – Де купують преміальну нерухомість

22 червня 2026 р.

Елітні райони Києва – Де купують преміальну нерухомість
arrow